Біля витоків мудрості пізнання, допитливості

За ініціативою ЮНЕСКО кожного четвертого понеділка жовтня відзначається Міжнародний день шкільних бібліотек. Уперше його проголосив президент Міжнародної асоціації шкільної бібліотечної справи Бланк Вулз. У 2005 році офіційний статус свята підтвердив уже новий президент асоціації Пітер Дженко.

У січні 2008 року координатор проекту Рік Малхолланд оголосив, що Міжнародний день шкільних бібліотек перетворюється в міжнародний місячник, який уперше пройшов у жовтні 2008 р.

Основна мета – місячника привернути увагу суспільства до критичного становища, в якому опинилася шкільні бібліотеки сьогодні.

Усвідомлюючи важливість ролі шкільних бібліотек в інноваційному розвитку загальноосвітніх навчальних закладів України, Міністерство освіти і науки України спільно з бібліотекою імені В.О. Сухомлинського та в рамках міжнародного місячника шкільних бібліотек започаткували щорічно, протягом жовтня, проводити в школах Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек. Цьогоріч він уперше відбувається під гаслом «Шкільна бібліотека – стратегічний партнер освіти».

Дехто, напевно, здивується: ще «енна» акція. Мовляв, який сенс проводити такі заходи, коли загрозлива реальність змушує нас дивитися на багато речей інакше. Проте зараз гостріше, ніж дотепер, ми всі відчули, наскільки важливою є та інформація, яку ми доносимо до дітей. Не завжди дитина (і не тільки) правильно зрозуміє те, що лавиною насувається на нас з телеекранів, інтернет-ресурсів, різноманітних періодичних видань та літератури. Тому і важливо в сучасних умовах саме шкільним бібліотекам створити такі умови, які зможуть через добру прочитану книгу, журнал, газету сильніше насичувати нашого читача розумінням багатоманітності реального життя, тобто що в ньому добре, а що погане, що корисне і шкідливе, стати дійсно стратегічним партнером школи.

Шкільна бібліотека – це книгозбірня для допитливих малюків та юних інтелектуалів, для молодого та досвідченого вчителя, для турботливих батьків. Вона надає можливість усім доторкнутися до найпрекраснішого дива світу – книги, у тиші читального залу зустрітися з улюбленими героями, одержати необхідну інформацію, підготувати реферат або просто відпочити з книгою чи журналом у руках.

На сьогоднішній день бібліотека нашої школи містить фонд 16403 примірники (книги та підручники). У затишному читальному залі стануть у пригоді комп’ютер та ноутбук. А ще – періодичні видання, фонд довідкової літератури: словники, довідники, енциклопедії.

Навчальний процес неможливий без книги та підручника без усвідомлення, що книга – це не тільки матеріальна цінність. Батьки, вчителі, і ми, шкільні бібліотекарі, маємо відповісти на багато дитячих «чому?», «навіщо?», «як?». А відтак у цьому нам не обійтися без розумної книги, яка сприяє розвитку інтелектуального та творчого потенціалу тих, хто вчить, і тих, хто навчається. Недаремно великий педагог Василь Сухомлинський вважав бібліотеки духовним здоров'ям нації: «У школі повинен яскраво горіти невгасимий вогник розумового життя: чим багатші й багатогранніші інтелектуальні інтереси вчителів та учнів, тим дорожче для кожного вихованця найважливіше джерело знань – книга, тим менша небезпека розумової обмеженості, байдужості до знань».

Головне завдання нашої школи – створення школи-родини. Не стоїть осторонь цієї роботи і шкільна бібліотека: систематично оформляються книжкові виставки, тематичні полички («Читання – найкраще навчання», «Подружимо дитину з книгою», «Для серця і розуму: дбайливим батькам, допитливим дітям», тощо); виступи бібліотекаря на батьківських зборах з аналізом читання дітей, та рекомендаціями щодо його організації в сімї («Успіх вашої дитини», «Формування читацької компетентності у сімї», «На сімейну раду: дитина за книгою», «Спільними зусиллями виховуємо любов до читання», «Ваша дитина у дзеркалі читання», та інші); у бібліотеці оформлена тематична картотека та виданий інформаційно-бібліографічний список літератури для педагогів та батьків «Сім'я і школа – одна родина», «Сім'ю єднає мудрість книг»; проведено ряд масових заходів («Родина – оберіг твого життя», «Моя родина у світлинах»).

Ще одну цеглину у вирішення питання створення школи-родини поклав проведений цьогоріч у рамках місячника шкільних бібліотек фотоконкурс «Моя читаюча родина».

Місячник шкільних бібліотек відбувся і був насичений не тільки різноманітними святковими та повсякденними заходами (виставкова діяльність, бібліотечні уроки, виховні заходи), а й, сподіваємося, об'єднав усіх, хто зацікавлений у подальшому розвитку книгозбірень. Не полишаємо надії, що завдяки таким заходам нам таки вдасться впровадити Програму підтримки і розвитку читання, звернути увагу на стан шкільних бібліотек, її комплектування, на соціальний захист шкільних бібліотекарів, і тоді Україна стане повноцінною європейською державою.

Кiлькiсть переглядiв: 199

Коментарi