Наша гордість

2019-2020 н.р.

Банк даних обдарованих учнів 3 ( див . посилання)



2018-2019 н.р.

Банк даних обдарованих учнів 2 ( див . посилання)

2017-208 н.р.

Банк даних обдарованих учнів 1 ( див . посилання)

/Files/images/2019_dokumenti/IMG_7156.jpg

Опис системи роботи з обдарованими учнями

у Нововолинській ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 імені Т.Г.Шевченка

у 2017-2018 н.р.

У динамічному, швидко мінливому світі, суспільство значно частіше переосмислює соціальне замовлення школі, коректує або докорінно змінює цілі та завдання шкільної освіти.

Головна мета, яка раніше визначалася як формування основ всебічно і гармонійно розвиненої особистості, виховання людей, що володіють основами наук, сьогодні акцентується на вихованні особистості активної, творчої, яка усвідомлює глобальні проблеми людства, готової посильно брати участь у їх вирішенні.

Наша школа більшою мірою орієнтується на середнього школяра, якого вчитель прагне підтягти до засвоєння програмового матеріалу. Проте сильні, неординарні учні ніколи не залишаються поза увагою.

Працюючи над проблемним питанням методичним питанням «Формування особистісної траєкторії вчителя та учня в умовах упровадження компетентнісно орієнтованої системи навчання і виховання», колектив Нововолинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 імені Т.Г.Шевченка ставить за мету виявити і допомогти учневі розвинути інтелектуальні та творчі здібності, природні задатки , створити сприятливі умови для розвитку здібностей школярів, підвищити соціальний статус обдарованої молоді.

Для досягнення поставленої мети у школі створена і постійно вдосконалюється система роботи з обдарованими учнями, яка є сукупністю змісту, методів, форм, прийомів та засобів, які ставлять дитину в умови суб’єкта творчої діяльності.

З цією метою розроблена програма роботи з обдарованою молоддю, яка містить слідуючі розділи :

I. Психолого-педагогічні аспекти реалізації програми.

II. Науково-методичні аспекти.

III. Робота з кадрами.

IV. Виявлення обдарованої молоді і створення умов для її розвитку.

V. Забезпечення доступності позашкільної освіти.

На засіданні методичної ради школи за участю практичного психолога, було розроблено рекомендації щодо системи пошуку обдарованих дітей, пам’ятки вчителям, класним керівникам щодо розвитку їх творчих здібностей.

Відповідно до структури роботи з обдарованою молоддю дана робота проводиться як в груповій так і індивідуальній формах.

У школі здійснюється поглиблене вивчення української мови та літератури. У старшій школі учні поглиблюють знання , обравши технологічний профіль навчання..

Продумано організована робота предметних гуртків, гуртків за інтересами. Ведеться робота по залученню учнів до інтелектуальних конкурсів: знавців української мови ім. Петра Яцика, мовно-літературного конкурсу імені Т.Г.Шевченка, Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», Міжнародного фізичного конкурсу «Левеня», інформатики «Бобер», іноземної мови «Геліантус», природознавства «Колосок», участь учнів в шкільних, міських, обласних олімпіадах, науково-дослідницька робота в рамках МАН, предметних турнірах, спортивних змаганнях, виставках декоративного та ужиткового мистецтва, конкурсах з образотворчого мистецтва.

Розвитку творчих здібностей учнів сприяють проведення у школі предметних тижнів, виставок декоративно-прикладного мистецтва, постійно поповнюється малюнками «Родинний вернісаж». В ході предметних тижнів проводяться: виставки творчих робіт учнів, інтелектуально-розважальні ігри, науково-практичні конференції , зустрічі з відомими людьми рідного міста.

Одним із важливих напрямків роботи з обдарованими дітьми у школі є постійний психологічний патронаж всіх учасників навчально-виховного процесу, бо тільки у межах психологічного моніторингу, який допомагає здійснювати психологічний супровід у навчанні обдарованих і здібних дітей педагогічний колектив вирішує такі завдання:

· Розроблення індивідуальних освітніх маршрутів

· Формування адекватної поведінки

· Попередження ізоляції обдарованих і здібних дітей у групі однолітків

· Розвиток психолого-педагогічної компетентності педагогів і батьків обдарованих і здібних дітей

У школі постійно поповнюється банк даних діагностичних методик для виявлення обдарованих і здібних дітей різних вікових груп.

Усвідомлюючи , що головною педагогічною метою навчання є залучення обдарованої дитини до неперервного процесу самовдосконалення – самовиховання, саморозвитку, самонавчання адміністрація школи домагається :

v використання вчителями діяльнісного підходу до проведення уроків через введення нових технологій навчання, використання ефективних методів роботи з обдарованими дітьми: пояснювально-ілюстративний, пошуковий, дослідницький, проблемний виклад матеріалу;

v забезпечує організацію педагогічного процесу так, щоб максимально розвинути здібності обдарованих дітей;

v визначає варіативну частину робочого плану так, щоб максимально врахувати розвиток обдарованих дітей;

v працює над створенням комплексу науково-методичних та навчальних матеріалів;

v підтримання педагогічних кадрів, які здатні сприяти творчій праці учня, виявляти ініціативу та професійну компетентність у цій галузі педагогічної діяльності.

Щорічно у травні проводиться загальношкільне свято «Бал олімпійців».

Результати роботи у 2017-2018 н.р.

СПИСОК

учнів – призерів олімпіад, мовно-літературних, інтелектуальних, мистецьких, спортивних конкурсів, турнірів, КВК

1. Гутовський Сергій, 8-Б клас (ІІІ місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури, історії, французької мови, ( І місце у ІІ(міському) етапі VІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г.Шевченка, І місце у ІІ(міському) етапі ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика ).

2. Гутовська Юлія, 6-Б клас (ІІ місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури, І місце у ІІ(міському) етапі VІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г.Шевченка, І місце у ІІ(міському) етапі ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика).

3. Лукашук Максим, 8-Б клас (І місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади з біології, диплом – переможець ІІІ (обласного) Всеукраїнської олімпіади з біології ).

4. Мороз Марина, 11 клас (ІІІ місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади з історії, ІІ місце в обласному конкурсі-презентацій юних композиторів, поетів, художників, умільців декоративно-прикладного мистецтва «З цілющого джерела рідної землі черпаємо наснагу», номінація «Поети»).

5. Каламаш Юлія, 11 клас (ІІІ місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади з біології).

6. Матвійчук Олександра, 10 клас(ІІІ місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади з біології, ІІІ місце у ІІ(міському етапі ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, ІІ місце у міському заочному етапі Всеукраїнського фестивалю-конкурсу дитячої та юнацької творчості «Урок казки» у номінації «Казкова країна») .

7. Собчук Юлія, 10 клас(ІІІ місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади з біології).

8. Іванчук Ангеліна , 8-Б клас (ІІІ місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади з хімії, І місце «Юні знавці Біблії»).

9. Кушнерук Наталія, 7 клас (ІІІ місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури, І місце «Юні знавці Біблії», ІІІ місце у ІІ(міському етапі ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика) .

10. Кушнерук Ірина, 6-Б клас (ІІ місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади «Юні знавці Біблії»).

11. Нетесова Естер, 4-А клас (ІІІ місце з у ІІ( міському) етапі всеукраїнської олімпіади «Юні знавці Біблії»).

12. Сватко Владислав, 8-А клас ( ІІ місце у ІІ(міському) етапі ХVІІ Всеукраїнського конкурсу «Об’єднаймося, брати мої» (номінація «Література).

13. Холева Дана, 10 клас ( за перемогу в міському конкурсі різдвяно-новорічної атрибутики «Святвечір» (виріб «Ялинка в стилі хай-тек», ІІ місце в обласному конкурсі різдвяно-новорічної атрибутики «Святвечір»).

14. Коваль Вероніка, 3-А клас (ІІІ місце у ІІ(міському етапі ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика) .

15. Крак Яна, 10 клас ( за майстерне виконання малюнка в міському етапі обласного конкурсу «Таланти ІІІ тисячоліття у номінації «Образотворче мистецтво», за перемогу в конкурсі дитячого малюнка на патріотичну тематику, ІІІ місце у ІІ міському етапі обласного конкурсу дитячої творчості з виготовлення державної символіки «Знаю, горджуся, шаную!», номінація «Прапор України»).

16. Чупахіна Вікторія, 7 клас ( за зайняте ІІІ місце в міському етапі обласного конкурсу «Таланти ІІІ тисячоліття у номінації «Образотворче мистецтво», ІІІ місце у міському заочному етапі Всеукраїнського фестивалю-конкурсу дитячої та юнацької творчості «Урок казки», номінація «Казковий художник», за творчий підхід до виконання та оформлення роботи перемогу в міському конкурсі різдвяно-новорічної атрибутики «Святвечір» (виріб «Ялинка»).

17. Григор’єва Аліна, 9 клас ( ІІІ місце у міському заочному етапі Всеукраїнського фестивалю-конкурсу дитячої та юнацької творчості «Урок казки», номінація «Золоті ручки»).

18. Гриб Анна, 9 клас ( ІІІ місце в міському конкурсі юних інформатиків, аматорів комп’ютерної техніки, номінації «Офіс»).

19. Прядун Марія, 10 клас ( за акторську майстерність у міському етапі обласного конкурсу юних читців імені Т.Г.Шевченка).

20. Власюк Софія, 3-А клас (за яскраву індивідуальність у міському конкурсі юних читців творів Лесі Українки).

21. Скребейко Олег, 11 клас (ІІІ місце у міській спартакіаді школярів 2017 року з нагоди Дня фізичної культури та спорту (естафета 4х1000м).

22. Іванощук Давид, 11 клас (ІІІ місце у міській спартакіаді школярів 2017 року з нагоди Дня фізичної культури та спорту (естафета 4х1000м).

23. Обітоцький Андрій, 10 клас (ІІІ місце у міській спартакіаді школярів 2017 року з нагоди Дня фізичної культури та спорту (естафета 4х1000м).

24. Фрібус Олександр, 10 клас (ІІІ місце у міській спартакіаді школярів 2017 року з нагоди Дня фізичної культури та спорту (естафета 4х1000м).

25. Команда школи у складі: Мороз Марини, Гадун Софії,Матвійчук Олександри, Обітоцького Андрія, Лаврентій Анастасії (ІІІ місце у І(міському) етапі турніру юних правознавців).

26. Команда школи у складі: Мороз Марини, Матвійчук Олександри,Родіонова Максима, Парафін Анни, Музики Ореста (ІІ місце у І(міському) етапі турніру юних винахідників і раціоналізаторів).

27. Команда школи у складі: Мороз Марини, Матвійчук Олександри, Собчук Юлії, Гриб Анни, Демчук Олени (ІІ місце у І(міському) етапі турніру юних філософів і релігієзнавців).

28. Команда школи у складі: Мороз Марини, Гадун Софії,Матвійчук Олександри, Дубанської Влади, Каламаш Юлії (ІІ місце у І(міському) етапі турніру юних біологів).

29. Команда школи за зайняте І місце у міському конкурсі веселих та кмітливих «Молодь обирає здоров’я» у рамках Всеукраїнської інформаційно-профілактичної акції «Відповідальність починається з мене».

30. Група прапороносців школи за зайняте ІІ місце у міському конкурсі знаменних груп «Наш стяг – пшениця у степах, під голубим склепінням неба».

31. Група учнів 6-Б класу (Кушнерук Ірина, Франчук Софія, Скібіцька Каріна, Волянюк Алла) за активну участь у міському конкурсі «Алея писанок 2018».

32. Фольклорний колектив школи за оригінальне виконання творів у міському конкурсі колядок і щедрівок.

33. Фольклорний колектив «Розмай» за оригінальне виконання творів у міському конкурсі колядок і щедрівок «Ой, радуйся, земле».

34. Команда школи за активну участь у традиційному фестивалі-конкурсі з ритмічної гімнастики (категорія «Діти»).

СЛОВО ПРО ВЧИТЕЛЬКУ

Школа. Дзвінок. Перерва. І світлим смутком згадуємо літа, що промайнули, як птахи.

Всі ми родом із дитинства, зі школи. Тільки в дорослому віці розуміємо, що прощаємося з нею не назавжди. Все життя наше пов’язане зі школою. Колись ми бігли сюди тільки нам відомою стежкою, тепер тут вчаться наші діти, колись – учитимуться внуки.

У кожного з нас був свій вчитель. Моїм була і є Тамара Степанівна Гончаренко - учитель математики ЗОШ № 4. Майже тридцять років тому вона навчала мене математики. Ми, її учні, були закохані в свою вчительку. І хода у неї найкраща, й усмішка, і пояснює вона найзрозуміліше. Алгебру й геометрію, ці нелегкі предмети у неї знали й любили всі мої однокласники. Тепер розумію, що закоханість у свою справу є найвірнішою запорукою успіху. А Тамара Степанівна закохана у формули, теореми, задачі. Вражає її терпіння, мудрість і врівноваженість.

Дзвонять і дзвонять шкільні дзвінки, відраховують не уроки, а роки: роки дитинства, роки юності, роки зрілості. Тільки в дитинстві час стоїть, а з кожним роком все більше й гостріше ми відчуваємо його плин.

Шкільні дзвінки відрахували вже 25 років моєї педагогічної діяльності. 20 із них – поряд із Тамарою Степанівною. Ще досі з душевним трепетом заходжу в учительську, там - моя учителька. З неї беру приклад, у неї вчуся педагогічній майстерності.

Людей поділяють на дві категорії. Перша – можна цій людині довірити дитину, другій – ні. Я щаслива з того, що не тільки в моєму житті була Тамара Степанівна. Вона була вчителем математики і класним керівником мого сина. Мрію, щоб і мої майбутні внуки вчилися математики у Тамари Степанівни.

Низький уклін вам, вчителько моя ,

Хай думка ваша квітне барвінково,

Хай творчості не мовкнуть ручаї,

Про вас для нас вас нехай звучить щасливо

У нашій дружній, збратаній сім’ї.

Наталія ПАНАСЮК, випускниця

СЗШ №4, нині – педагог школи

Я іду нічним Нововолинськом…

Я іду нічним Нововолинськом… Навкруги ілюмінації вогні. Краса! Протягом віків тут хутори були. Хліба шуміли. Вишня – яблуня цвіла.

60 літ пройшло з тих пір післявоєнних. Коли вперше тут геологи знайшли кам’яне вугілля – чорне золото. І засвітились шахти копрової вогні. І місто виросло шахтарське, найрідніше. І школи в нім, і серед них одна – моя Четверта восьмирічна ( таке ім’я отримала вона). Я пішла навчатись в ній літ 50 тому. Та 50 тих – наче мить. Змружу очі – чую «перший» дзвоник, який в «Країну Знань» мене повів.

Шкільні роки – це ніби казка: уроки, друзі, класний керівник, походи і екзамени, й підказки… п’ятірки, трійки, двійки… а на перервах – сміх.

Ще 50 і 100, і 200 років у світ широкий юних випускай, які модернізують Україну й на світ увесь прославлять наш Волинський край.

Шановні педагоги і учні Нововолинської ЗОШ №4.

Найщиріші вітання Вам з нагоди 50-річного ювілею школи!

Школа №4 мені рідна, як і Вам. Я навчалась в ній з 1959 по 1967 рік, працювала тридцять з половиною років. Тут навчався мій брат, племінниця, сини.

Завжди з вдячністю я пригадую своїх учителів: Радецького Павла Матвійовича – директора, учителя Конституції (був такий предмет а «Основ правознавства» не було), Курило ( Дячук ) Галину Микитівну – учителя української мови і літератури; Кучинську Галину Іванівну – класного керівника, вчителя російської мови і літератури, Ковальчук Олександру Андріївну, Бакіко ( Іганович ) Ніну Тимофіївну, Осетнянко ( Дзвоницьку ) Леоніду Яківну – вчителів математики, Клименко Ніну Федотівну – вчителя географії, біології; Литвин Ангеліну Мартинівну – вчителя історії, Березницьку Аллу Іванівну – вчителя фізкультури, Курковську Надію Омелянівну – вчителя фізики і креслення, Власову Ангеліну Антонівну – вчителя домоводства, Баранець Лідію Степанівну – вчителя англійської мови. Першою вчителькою моєю була Ганна Степанівна.

Я дуже поважала своїх учителів і, напевне, тому вибрала теж професію учителя. Багато років я працювала у рідній школі. Моїми наставниками були Учителі від Бога: Шевчик Галина Яківна і Курковська Надія Омелянівна. Завдяки їхнім порадам я підвищувала свій фах.

Зі спогадів випускниці школи, учителя історії

Валентини Василівни КОЗЛЮК

Кiлькiсть переглядiв: 2720

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Дата останньої зміни 04 Березня 2024

Фотогалерея